Friday, June 19, 2009

Amzar 2....


Sebagaimana dijanjikan semalam, hari ini saya ingin uploadkan beberapa keping gambar buah hati saya yang terbaru selepas isteri...

Ni gambar hari pertama dia di atas muka bumi ni. Lahir pukul 1.40a.m... 18 Mac.

Ada cerita menarik disebalik kelahirannya. Kalau ikut doktor, EDD anak saya ni adalah pada 13 Mac. Pun begitu, hari Jumaat 6 Mac selepas solat Maghrib, wife saya sudah merasa sedikit contraction... saya kejarkan dia ke hospital dengan seberapa segera. Takut pula jika terberanak di dalam kereta. Yang menariknya, sampai di hospital rasa sakit itu hilang.... Doktor kata anak dalam tu nak main2 jer.

Biasanya, kalau dah ada contraction ni doktor kata 2-3 hari akan bersalin lah. Tapi wife saya tak jugak rasa sakit untuk bersalin. Masuk 13hb Mac juga masih tidak sakit. Oleh kerana ultrasound ke atas wife saya ni menunjukkan yang baby ni dah agak besar, so doktor suggest lah ke we all untuk induce wife saya ni.

Mengikut kata doktor, normally bila induce ni tunggu dalam 7-8 jam dah bersalin. So saya dan wife pun sepakat untuk pilih tarikh 17hb Mac... coz tu adalah birthday saya. Harapannya biarlah baby yang lahir tu sama birthday dengan saya.

Tapi betullah bila orang kata, "kita mampu merancang... tapi akhirnya hanya tuhan yang menentukan." 17hb tu dari pagi sampai ke petang wife saya masih tidak sakit, walaupun sudah di"induce" sebanyak 2 kali. Hanya pada malam itu sekitar pukul 10.30 mlm dia terasa sakit yang amat sangat. Tunggu punya tunggu punya tunggu.... 1.40pagi barulah cahaya mata kami ini lahir. Dan tarikhnya adalah pada 18hb..... mungkin dia xnak celebrate sekali birthday dengan saya, coz rugi nanti cake kena bahagi 2. Hehehe.... Tapi tak kisah lah. Yang penting cahaya mata kami ini lahir dengan selamat, sihat dan cukup sifat.

1 comment:

  1. tahniah lokman dengan kehadiran amzar ke muka bumi ini.. semoga dia menjadi anak yang soleh.. amin..

    ReplyDelete